Onderwerp: gelovig ? waarom ?
Enkele bericht bekijken
Oud 2 November 2005, 22:39   #58
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
`t Zal denk ik niet in goede aarde vallen, maar de Zondenval. Het was perfect, maar de mens heeft het verpest in De Hof. Want Hij heeft de mens -gemaakt- met een eigen wil. Dat wil niet zeggen dat Hij zijn handen ervanaf heeft getrokken, maar Hij laat wel dingen wel gebeuren.

En dat schilderij; wat weet een schilderij van zijn maker? Wat weet de mens van God? Want dat zijn de verhoudingen. Maar Hij heeft de mens teminste nog wat op laten schrijven wat uiteindelijk de Bijbel is geworden. Ik snap het ook niet waarom Hij niet gewoon aan iedereen laat zien dat Hij bestaat, maar ik kan ook niet iemand snappen die de wereld heeft geschapen.

Die stukken die zijn gevonden in de Dode Zee, en op zoveel andere plaatsen. Die elkaar aanvullen en over lappen. Dat christenen als duizende jaren bestaan. Dat de Bijbel zoveel kracht geeft. Dat ik geborgenheid heb gevonden in Hem. Dat zijn geen bewijzen, maar ik geloof in mijn Vader de Schepper!
Als hij "dingen" toch laat gebeuren trekt hij toch zijn handen eraf? niet dan? Het is nooit perfect geweest, op het moment dat wij een eigen wil zouden hebben gekregen is het al niet perfect geweest. En dan als hij dingen toch laat gebeuren, wat is dan het nut van in hem geloven, het levert je niet op.

Wat ik ook niet snap, volgens de bijbel, is de mens er in principe in een keer, hoe leg je dan die hele evolutie uit, van aap tot mens? Waar komen de dinosauriers voor in het hele gebeuren, t lijkt volgens mijn opvatting van de bijbel dat ie in 6 dagen de hele wereld met alles erop en dr aan heeft geschapen, ik zie dus niet alles passen, het klopt gewoon niet.

En hier ook weer met dat schilderij, ik weet niets van god, hij doet ook niets om te laten weten dat hij er is, ik wil best in hem geloven als ik voor mezelf met echt bewijs kan laten zien dat hij er echt is.
Waarom geloof jij in god, waarom denk jij dat hij wel bestaat als de wetenschap dat tegen spreekt, waarom? Waarom als hij geen teken van bestaan geeft? Alleen omdat er een boek is dat zegt dat hij bestaat?