Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
ik hoop dat de mensne die gelovig zijn, mij kunnen vertellen hoe de aarde ontstaan is. Hoe de mens ontstaan is.
|
Ik denk dat daarom ook iedereen zo zijn eigen geloof heeft. Het ontstaan van de aarde en de mens is nog niet voor 100% wetenschappelijk te bewijzen. Het is wel zeer goed te benaderen, maar zolang het niet 100% bewezen is bestaat er dus ruimte tot speculatie over hoe het wel gegaan is. Een ieder heeft hier zijn eigen idee over, zijn eigen geloof (wat geloof ik wel en wat niet). Zo is de één 'heilig' overtuigd van de evolutietheorie, maar een ander die vind dat er een stap ontbreekt gelooft in het bestaan van een God (Christendom, Islam, Jodendom enzo). Ik denk dat zolang er niets voor de volle 100% bewezen kan worden hoe of wat iets gegaan is er gewoon ruimte moet zijn voor een ieder om voor zichzelf te bepalen waarin hij of zij gelooft. Zelfs al zou het voor de volle 100% te bewijzen zijn hoe of wat iets gegaan is, dan nog valt een ander aspect van het geloof nog niet voor de volle 100% uit te sluiten, namelijk het wel of niet bestaan van een God. Je kan namelijk niet bewijzen dat hij er niet is, noch bewijzen dat hij er wel is. Kortom: ruimte voor speculatie, waarin een ieder dus in mijn ogen zelf mag beslissen wat hij of zij wel of niet gelooft. Vervolgens zal er dan nog altijd een groep mensen blijven die de wetenschappelijke bewijzen klakkeloos naast zich neerlegd, omdat ze nu een maal willen geloven wat ze altijd gewend zijn om te geloven..