Enkele bericht bekijken
Oud 4 November 2005, 12:25   #28
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Maar Bas, wat moet je dan doen wanneer er fouten gemaakt zijn waardoor 11 mensen gestorven zijn? Dan kun je toch niet anders dan met het beschuldigende vingertje wijzen? Natuurlijk zullen er niet extra fouten gemaakt zijn, maar in dit geval maakt dat helaas maar weinig uit, aangezien het onherstelbaar is..
Ik zeg toch niet dat je niet met een beschuldigend vingertje mag wijzen. Alleen trek jij al allerhande conclusies, die redelijkerwijs nog niet gedaan kunnen worden. Zeker niet gezien de tegenstrijdige berichten..

@Tyskie: Er zitten ook genoeg nadelen aan het centraal ontgrendelen van alle cellen. Aan de hand van een uitgebreid onderzoek zijn er destijds keuzes gemaakt en daarbij zou er de mogelijkheid zijn die cellen open te krijgen wanneer er echt iets aan de hand is. Je doet het nu voorkomen alsof wisten dat het gevolg zou zijn dat meerdere illegalen levend zouden verbranden als er brand zou uitbreken..

Ik snap de link tussen nazorg trouwens niet helemaal met hoe er (volgens sommige verhalen) omgegaan is met de gevangene daar?

Daarnaast is het nog de vraag waar de brand ontstaan is. Als de brand aangestoken is, denk ik niet dat het een goed signaal is een pardon te verlenen. Dit speelt namelijk alleen maar meer van dit soort akkefietjes in de hand. Ergens in een cel brand laten uitbreken, zorgen dat je er zelf levend uitkomt en mooi in Nederland kunnen blijven. Lijkt me geen goede zaak..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden