Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Begrijp me niet verkeerd, maar deze twee staan wel los van elkaar. Het, als het waar is, (onnodig) stoppen van mensen in isoleercellen is iets wat nazorg nodig zou hebben, niet iets wat binnen de nazorg valt? Of bedoel je te zeggen dat, als het echt gebeurd is, deze mensen dan nazorg zullen moeten krijgen in de vorm van een behandeling ofzoiets?
|
Nee, ik den kdat je mij verkeerd begrijpt. Een brand overleven, dan heb je nazorg nodig. Maar wat gebeurt er? De overlevenden worden onder andere in isoleercellen gestopt etc. Dat is toch geen nazorg bij een dergelijke traumatische gebeurtenis?
Je hebt wel een zorgplicht, oke. Dat betekent echter toch niet dat je ze důs maar een pardon moet geven? [/b][/QUOTE]
Zo zwart-wit werkt het nooit. Maar als blijkt dat er gefaald is, dat men dus niet aan de zorgplicht voldaan heeft, dan vind ik dat men per geval moet bekijken (antecedenten en dergelijke) of men per geval een pardon gegeven moet worden. Mensen met criminele achtergronden komen in mijn ogen daarvoor niet in aanmerking. Een man die alleen maar bij zijn vrouw wilde zijn, zeker wel.