Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Koekje heeft helemaal geen punt gemaakt, hij zegt dat je niet kan vragen aan een parkiet of die het goed heeft, maar zie jij maar eens het verschil tussen een vogeltje met een glanzend verendek dat de hele dag loopt te kwetteren en een stil dof vogeltje. Je kan echt wel zien of beesten lekker in hun vel zitten of niet. Beesten worden nu eenmaal slecht behandeld over de hele wereld door mensen en er zullen landbouwhervormingen moeten komen in nederland in mijn ogen. Financier boeren die diervriendelijk houden en sluit bedrijven die dat niet doen bijvoorbeeld. Stimuleer het kopen van scharrelvlees en een algeheel verbod op de verkoop van tropische dieren.
|
Je moet me zeker niet verkeert begrijpen. Ik doel zeker niet dat men dieren moet gaan mishandelen, want hiermee heb ik het zeker niet begrepen. Maar je moet toch beseffen dat het tenslotte nog steeds om dieren gaat.
Daarbij komt nog, het woord gelukkig klinkt vrij groot vind ik persoonlijk. Uiteraard ben ik het met jou eens dat je een verschil zal merken tussen X dat de hele dag zit te fluiten en Y dat stilzwijgend maar onnozel staat te staren. Maarjah dit is dan maar zo. Het fijt dat deze dieren zich in een kooi bevinden is in principe al over de lijn. Maar t'is volgens mij maar volkomen normaal om als mens een soort macht te mogen uitoefenen over iets of wat ...
tot slot wil ik er nog aan toevoegen dat er nog werk is wat dierenmishandeling betreft. We zijn trouwens ook maar mensen...