Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Misschien dat het mogelijk is om leden, die zich in een forumonderdeel niet serieus opstellen, te bannen voor dat onderdeel (zowel naam als ip). Blijven alleen de serieuze mensen posten in een serieus forum als seksualiteit en liefde & dating.
|
da's onzin, want jij en ik posten ook wel eens onzinnig in serieuze forumonderdelen... dit werkt alleen maar averacht. Je kunt hooguit structurele debielen als Pakspul bannen.
De oorzaak van alle problemen op dit forum ligt bij Spill, dat is glashelder voor mij. Dat bedrijf heeft geen enkele band met dit forum, geen visie, niets. Ze laten het beheren van het forum over aan enkele vrijwilligers.. de een is meer geschikt dan de ander. Van vrijwilligers kun je eigenlijk niet eens verwachten dat ze een visie op touw zetten waar men heen wilt met dit forum. Sowieso is het onmogelijk om te kiezen voor de echte leerlingen als de staff zelf volledig bestaat uit mensen die al van de middelbare school af zijn.
Maar als in de staff degenen die de boel moeten leiden, de beheerder, ook geen enkel initiatief nemen om enige visie, enig plan van aanpak op te zetten, dan is het een kansloos verhaal. Nightwolf is best een aardige jongen hoor, maar geen figuur die de kar zal trekken. Maakt niet uit als FB, maar wel als beheerder. Toch zit hij er al weer enkele jaren volgens mij en zo op die manier blokkeert hij elke mogelijke ontwikkeling.
Dext0r dicht ik meer leidinggevende kwaliteiten toe, maar ook van zijn kant heb ik nooit enige visie gezien... drukte? Of overschat ik zijn kwaliteiten toch? Ik neig naar een combinatie van beide.
Thali is ook een heel aardig en intelligent meisje. Opende veel topics, perfect eigenlijk.. Maar in haar heb ik nooit de figuur gezien die de staff wel even zou leiden... en ik heb dan ook niet echt het idee dat dat wel gebeurt op het moment.
Zo ontwikkel je nooit enige structuur of evaluatie.
En toch vind ik dat geen van de mensen die in staff zitten echt incapabel is. Een enkeling zit op de verkeerde positie, anderen blijven veel te lang hangen... maar niet iedereen beschikt over dezelfde mate van zelfreflectie en als je daar dan niet vanuit de staff toe wordt gedwongen door een beheerder zal er ook nooit een evaluatiemoment komen.
Maar omdat er nu geen enkele loeloe of rijntje meer tussen zit wordt toch echt duidelijk dat er gebrek is aan echte leiding. De huidige beheerders kunnen dat niet opbrengen (en dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen), duidelijk is dat Spill het forum gewoon laat creperen... En het is dat wij nog zo kansloos zijn om als studenten aan HBO's en Universiteiten toch te blijven hangen, maar anders was er helemaal niets meer geweest.
Beetje onsamenhangend verhaal als je het aan mij vraagt, maar boeiend..