Onderwerp: sex en liefde
Enkele bericht bekijken
Oud 8 November 2005, 17:18   #14
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Ik denk dat er bij een 1night stand altijd wel liefde komt kijken, tenminste van de vrouw uit Maar niet altijd zoveel dat er ook een liefdes relatie zal ontstaan.
Liefde komt er bij een one-night-stand wel bij kijken, maar het is meer eigenliefde dan liefde voor de andere persoon: in dat geval streelt de seks jouw ego, heb je het gevoel dat je iemand hebt kunnen veroveren en zelfs in je bed hebt kunnen krijgen.

Ik ben van mening dat seks de basis is van elke goede relatie. Als de seks minder wordt of als je niet op elkaar bent afgestemt op seksueel gebied, dan zal de relatie verwateren, hoe goed jullie ook bij elkaar passen.
Het probleem tegenwoordig is dat jongeren vaak niet ontmaagd worden door "hun ware liefde" (als die al bestaat), maar door de persoon met wie ze op dat ogenblik een relatie hebben en de rest van hun leven bij denken te blijven (wat niet altijd het geval is). Ze kunnen dus vergelijken of die persoon nu werkelijk beter is in bed of niet. In het laatste geval kan je samen werken om de seks aangenamer te maken, als dat niet lukt, betekent het vaak het einde van de relatie.

Wel vind ik dat je er beide klaar voor moet zijn om de seksuele betrekkingen te hebben in een relatie. Je hoeft niet van de eerste dag seks hebben, maar het is ook belangrijk dat je er samen over praat om te weten of jullie op dezelfde hoogte staan (ervaringen hebben) wat seks betreft of niet.