Enkele bericht bekijken
Oud 13 November 2005, 11:17   #3
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard Re: Antisemitisme wereldwijd verzesvoudigd

Citaat:
Maar de belangrijkste slachtoffers blijken toch kinderen te zijn. Ze worden opgejaagd en in elkaar geslagen door mede-leerlingen, ze worden lastiggevallen bij sportwedstrijden, ze ontvangen bedreigingen via chatten en sms’jes. In Frankrijk heeft dat ertoe geleid dat steeds meer Joodse kinderen van openbare scholen worden afgehaald en naar speciale scholen gaan. Hun aantal steeg van 1500 in 1980 tot meer dan 30.000 in 2003. Door heel Europa werden Joodse begraafplaatsen vernield en beklad, synagoges aangevallen en moesten gebouwen van Joodse instellingen het ontgelden.
Het valt me op dat de voorbeelden die men hier aanhaalt voornamelijk de "zwakkere" delen van de bevolking zijn.

Ik denk trouwens niet dat het echt een nut heeft om de kinderen naar speciale scholen te sturen, integendeel. Zo lijkt het alsof ze een 'voorkeursbehandeling' krijgen (de reden waarom getuigt echter van het tegenovergestelde) en gaan ze nog meer vervreemden van de gewone bevolking. Ze komen niet meer in contact met de gewone Franse kinderen en zo kunnen deze laatste ook niet achterhalen dat joodse kinderen niet anders zijn dan zij.
Ze doen nu gewoon hetzelfde als tijdens WOII, alleen is het hier met de bedoeling hen te beschermen tegen de anderen en ik denk dat ze met deze actie net het tegenovergestelde zullen bereiken.

Hier in België heb ik er nog niet echt iets van gemerkt, misschien omdat de joodse gemeenschap in België zich vnl. bevindt in Antwerpen.
Dit artikel verklaard dan ook waarom het VB zo graag de joden voor zich wilt winnen en ze er niet eens heel erg veel moeite voor zullen moeten doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarom er regelmatige haat tegen joden is en zelfs ik merk dat het aan het groeien is hier in Nederland onder allochtone maar zeker ook autochtone bevolkingsgroepen.
De mensheid zoekt altijd een zondebok om de schuld op te schuiven als het economisch even slecht gaat in hun land. Joden staan bekend om harde werkers te zijn en hoge functies worden vaak door hen beoefend. (Denk maar aan Amerika waar veel advocaten en rechters joods zijn.) Als een klein groepje personen het in hun hoofd haalt om hen als schuldige aan te wijzen omdat de werkeloosheidscijfers zo hoog zijn, is er algauw een grote groep die zal meegaan in die beschuldigingen. Met alle gevolgen vandien.