Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patriesje
ja oke maar wat nou als je vriend/ vriendin een ongeluk krijgt en moet voor de rest van haar/zijn leven in een rolstoel door brengen zet je er dan ook een punt achter de relatie of dan niet?
nee natuurlijk niet want je hou van haar/hem....
maar als je moest kiezen tussen een gehandicapte man of vrouw en een "gezonde"dan kies je voor die gezonde maar waarom dan want wat ik net ook al zei als je meisje of je jongetje in een rolstoel later komt laat je haar/hem ook niet gaan.
dat weet ik zeker en als je dat wel doet ben je erg zwak als je er dan een punt achter je relatie zet als hij/zij later in een rolstoel komt dan ben je echt een mietje vind ik.
maar ja dat is mijn mening.
en dit onderwerp zal altijd wel een discussiepunt blijven maar zo denk ik er over en zo zou ik er ook altijd over blijven denken.
dus als later mijn vriend een handicapt op loopt door wat dan ook ik zal altijd bij hem blijven want ik heb voor hem gekozen en niet voor zn handicapt.
ik moet dan nu wel even zeggen dat hij gelukkig gezond is maar als het later toch gebeurt zal ik hem niet verlaten dat zou ik ook niet kunnen om dan zo'n jonge alleen te laten.
|
Zo dacht ik er ook altijd over hé. Ik dacht dat als mijn vriend later een ongeval kreeg en in een rolstoel terecht kwam, ik toch bij hem zou blijven.
Nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Laat ik maar vertellen waarom hé.
Ik ken iemand,zijn vriendin kreeg een ongeval. Nu zit ze in een rolstoel, kan niet meer bewegen, niet meer praten, eigenlijk helemaal niets dus. Hij is in het begin bij haar gebleven maar heeft na een jaar of zo wel iemand anders leren kennen. Eigenlijk moet ik toegeven dat ik dat wel begrijp. Hij heeft echt zijn best gedaan om bij haar te blijven, maar ze hadden eigenlijk geen toekomst meer. Hij zoekt dat meisje nog wel op maar ze zijn geen koppel meer. Enerzijds voelt hij zich daar schuldig over maar anderzijds is hij nu gelukkig met een ander.
Snap je wat ik bedoel? Het is niet altijd zo evident om te zeggen: "wat er ook gebeurt, ik blijf bij mijn vriend(in)."