Stevens veroorzaakt opschudding
Roda JC-trainer Huub Stevens zorgde na afloop van Roda JC - Feyenoord opnieuw voor opschudding. De oefenmeester, die in de 83ste minuut van de met 2-3 verlorden wedstrijd door scheidsrechter Van Egmond naar de tribune werd gestuurd, gedroeg zich agressief tegenover een fotograaf.
Assistent Raymond Atteveld bemoeide zich ook met het opstootje en greep de fotograaf daarna nog bij zijn keel. Het is niet de eerste keer dat Stevens zich na afloop van een wedstrijd laat gaan.
Na Roda JC-NAC Breda raakte hij openlijk in discussie met Pierre van Hooijdonk. Eerder haalde hij na SC Heerenveen - Roda JC al verbaal zijn gelijk bij de scheidsrechter van dienst.
Zelf reageerde de Limburger na afloop als door een adder gebeten: “Ik heb een hele leuke pot voetbal gezien, maar het randgebeuren zal wel weer belangrijker gemaakt worden door de pers.”
Stevens werd van het veld gestuurd nadat hij een bal hard in de richting van scheidsrechter Van Egmond schoot. Even daarvoor was verdediger Pa Modou Kah weggestuurd, na zijn tweede gele kaart. Stevens wond zich daar behoorlijk over op.
“Ik vond het in zo'n topwedstrijd niet nodig om in de laatste minuten een rode kaart te geven en een trainer weg te sturen. En inderdaad, ik schiet dan die bal terug omdat ik vaart in de wedstrijd wilde houden. Hij weet waarschijnlijk niet dat we dat vroeger harder deden dan tegenwoordig. Maar als hij zijn been had uitgestoken, had hij de bal gewoon tegen kunnen houden.”
Het opstootje rond de fotograaf ontstond na afloop in de catacomben van het stadion. Stevens wilde niet gefotografeerd worden. “Ik had die man al drie keer gewaarschuwd, maar hij ging gewoon verder. Toen heb ik inderdaad zijn camera even vastgepakt.”
Bron : AD
Prachtig. Één opgefokte bende elke keer, op de tribunes en op de bank bij ons