Enkele bericht bekijken
Oud 22 November 2005, 23:01   #2
K@rima!
Guest

Standaard

Waarom is hier eigenlijk nog geen topic over geopend? Kan me haast niet voorstellen dat mensen hier niets over willen zeggen. Ik heb er wel wat over te zeggen in ieder geval.

Er wordt naar mijn mening met twee maten gemeten.
Volgens vele politici is Nederland hét land waarin je mag zeggen wat je denkt. Het is een land van vrije meningsuiting. Zo zei Pim F. dingen die door een grote bevolkingsgroep als beledigend en zelfs kwetsend werd ervaren. Ook meneer Gogh zocht het randje van het randje op en zei alles wat hij kwijt wilde, waarbij ook hij veel mensen kon beledigen.
Helaas kon niet iedereen die eerlijkheid aan en werden deze mensen die hun mening uitten vermoord.
Dát was een zeer trieste zaak, dat je in een land als Nederland niet eens meer kon zeggen wat je dacht, vond politiek Den-Haag. Het mocht niet verder uit de hand lopen, we leven toch in een vrij land!
Maar wanneer de bevolking kritiek levert op de overheid, gaat het te ver en is het geen mening uiten, maar zijn het opeens beledigingen. Heb ik iets gemist? Waren we niet het land waarin iedereen mocht zeggen wat hij wilde zeggen? Geldt het nu opeens niet meer, omdat het een stelletje 'krakers' zijn die wat willen zegen over een minister?
De leuzen die op spandoeken gekladderd zijn kunnen inderdaad als kwetsend worden ervaren, maar zo ook veel woorden van bijvoorbeeld van Gogh. En dat mocht, dus dan mag dit ook.
  Met citaat antwoorden