Enkele bericht bekijken
Oud 23 November 2005, 14:22   #6
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Maar wanneer de bevolking kritiek levert op de overheid, gaat het te ver en is het geen mening uiten, maar zijn het opeens beledigingen. Heb ik iets gemist? Waren we niet het land waarin iedereen mocht zeggen wat hij wilde zeggen? Geldt het nu opeens niet meer, omdat het een stelletje 'krakers' zijn die wat willen zegen over een minister?
Volgens mij heb je helaas het stukje niet goed gelezen en/of de ontwikkelingen niet op een juiste manier gevolgd. Het enige wat de regering heeft gedaan is een onderzoek starten naar de spandoeken/pamfletten. Dit is een normale procedure die ook gebeurd als dit soort teksten opgehangen worden voor bijvoord jou of mij. Er wordt dan bekeken of er sprake is van smaad of dat er een directe dreiging is voor de desbetreffende persoon. Aangezien er werd vermoed dat er geschoten was op het kantoor van Verdonk werd er besloten de aanplakbiljetten te verwijderen. Toen duidelijk werd dat dit niet het geval was werden ze weer gewoon toegelaten. Alleen het affiche waaop de leus: ‘Reisbureau Rita: arrestatie, deportatie, crematie. Adequaat tot het bittere einde.’ staat wordt gezien als smaad en dus niet geaccepteerd. Ik neem aan dat zo'n beetje ieder mens met een gezond verstand begrijpt dat dit absoluut niet door de beugel kan.
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het, omdat het nu de regering aangaat, het nu ineens niet meer mag. Dit is absoluut niet het geval.

Daarnaast is er voor wat Forza zegt zeker ook wat te zeggen. Het zijn idd zeer kortzichtige gedachten. Persoonlijk heb ik (toen we in Utrecht waren met ll.com en later met Arthur ging stappen) 's nachts nog enkele pamfletten verwijderd.

Daarnaast nog ff over Pim F. en Theo van Gogh. Pim F. deed uitspraken die tenminste nog ergens op gebaseerd waren. Daar kon je het wel of niet mee eens zijn en het was niet leuk voor iedereen om te horen, maar hij hielt tenminste nog een beetje respect. Theo van Gogh zocht niet de grens van de grens op, hij ging daar meters overheen. Hij provoceerde om het provocoren, kwetste om te kwetsen. Geen greintje respect in zijn woorden..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden