Onderwerp: Abortus onder de 16
Enkele bericht bekijken
Oud 23 November 2005, 15:55   #31
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
probleem is dat er erg veel grijze gebieden in het wetboek zitten, maar het is maatschappelijk niet `gebruikelijk´is dat een jongen van 16 (maakt niet uit of het zijn eigen geld is) een ring koopt twv 5000 euro. De ouders krijgen dan gelijk in de zin van dat ze kunnen terug gaan naar de winkel en de koop ongeldig laten verklaren...
Is dat zo? Dat wist ik niet. Maar is het dus zo dat bij een bosje bloemen ouders er niet mee terug kunnen?

Kun jij zeggen hoe vaak een abortus fout gaat? Ik kan er namelijk niets voer vinden even snel.

Misschien heb je wel gelijk. Ik weet niet wat de gevolgen kunnen zijn als de ouders het te weten komen. Verschilt natuurlijk ook per geval.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
En dan heb je het nog niet eens over de psychologische moeilijkheden iemand die abortus heeft laten plegen er mee kan krijgen.
Maar dat is geen goed argument om de ouders in te lichten denk ik. Als iemand naar een psycholoog gaat weten de ouders vaak toch ook niet wat er precies met hun kind gebeurt, vanwege zwijgplicht (al weten ze wel dat hij/zij naar een psycholoog gaan natuurlijk).