Een beetje een vreemde site moet ik eerlijk zeggen. Staan ook geen percentages bij over hoevaak het nou precies fout gaat.
Ik heb wel percentages gevonden in een onderzoek over de Pyschologische gevolgen.
'Na twee weken voelde 76% zich opgelucht, rapporteerde 15% negatieve gevoelens (schuld depressies, gevoelens van verlies) en 8% een gevoel van vrijheid. 33% had ambivalente gevoelens, nl opluchting en schuld en opluchting en depressie.'
Dit is maar van 1 soort onderzoek, maar andere vertonen vergelijkende resultaten.
'Na een abortus gaat 80 % van de stellen uit elkaar! Allemaal resultaten van onderzoek.'
Volgens die site.
'(3 maanden na de abortus) 5% van de huwelijksrelaties die voor de abortus bevredigend waren, was na de abortus verslechterd. 11% had nog geen seksueel contact en van 26% had de seksuele relatie niet bevredigend. In totaal had 51% van de vrouwen geen enkel probleem wat betreft relaties en seksualiteit, schuld en ambivalentie.'
Volgens het onderzoek dat ik had gevonden.
Bovendien spreekt die site over een Post Abortus Synddroom, waarover 'mijn' onderzoek zegt: 'Het Post Abortus Syndroom is niet officieel erkend, omdat niet is bewezen dat abortus een dusdanige ernstige stressor is dat van Post Traumatische Stress Stoornis kan worden gesproken.'
Natuurlijk kan mijn bron fout zitten en die site helemaal goed, maar de mijne ziet er lekker veel wetenschappelijker uit

. Omdat ik mijn bron eerder geloof dan die site denk ik dat die site of zeer amateuristisch is of subjectief
Bron