Frits de Jonge, geweldig betreurenswaardig figuur

Laatst moesten we met het hele bestuur komen opdagen op een meeting. Frits kwam binnen, hoofdschuddend: 'Jongens jongens, dit loopt helemaal mis'. Huub Narinx zat voor de eerste keer ook bij en moet hebben gedacht midden tussen de ADO-hooligans beland te zijn.
Wat was er helemaal aan de hand? FC Groningen had geklaagd omdat er een blikje uit de bus was gegooid richting FCG-aanhangers. En bij Sparta hadden ze geklaagd omdat iemand zijn 'geslachtsdeel' had laten zien.
Net Groningen, dat elk jaar stenen richting bussen gooit en bovendien zelf massaal onze bussen aanviel, waarbij de ME nog charges moest uitvoeren met paarden erbij. 'We waren volgend jaar met onze vereniging, Fanproject, niet meet welkom', zei Frits. En bij Sparta is een blote kont blijkbaar ook al een geslachtsdeel.... Om een indruk te krijgen van Frits. Wat zal ie slecht geslapen hebben van het weekend dus
Wat de politie allemaal gaat melden vraag ik me ook af, voor zover ik weet was er helemaal geen politie nl. Wie een beetje in het wereldje zit weet dat zo'n bericht nu eenmaal moet. Zeggen dat je ze wel gaat pakken, ongeacht of er nu iets gebeurt is of niet en uiteindelijk horen we er niets meer van aangezien er helemaal niets gebeurt is