Enkele bericht bekijken
Oud 13 December 2005, 09:13   #8
Doperwt
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Oké, lees dit nog eens een keer. Je wil zeggen dat alleen volwassenen moorden mogen plegen?

Ik vind dat de jeugdrechter, net als in minder zware gevallen, nog gewoon een oordeel over criminele jongeren zou mogen vellen. Het blijven jongeren, die vaak veel problemen hebben gehad in de jeugd. Ze moeten geholpen worden, min of meer her opgevoed worden. Ik geloof goed dat het er in een gewone gevangenis slechter aan toe gaat dan in een jeugdgevangenis. En het doel van een jeugdgevangenis is de jongeren toch weer op het rechte pad te krijgen, misschien kunnen ze nog wat betekenen voor onze samenleving als ze vrij komen.
ookal hebben ze in hun vroege jeugd een slechte tijd gehad, dat geeft hun nog niet het recht om te moorden, mensen in elkaar te slaan, ...
Waarom moet een volwassenen een zwaardere straf krijgen voor dezelfde acties? ze weten waar ze aan beginnen als gepakt worden en dan moeten ze die consequenties erbij nemen.
En ik zie liever geen enkele moordenaar terug opstraat vrijkomen. ookal heeft ie een iq van 300 en kan ie kanker genezen.
  Met citaat antwoorden