Pieter de Crem van CD&V (als ik me niet vergis) zei nochtans dat dit wel eens een heel groot gevolg zou kunnen hebben: ze zijn bezig met een project waarbij hier de haven van Gent en de haven van Terneuzen nauwer zou samenwerken en dit voorval zou de samenwerking kunnen verhinderen.
Citaat:
"Economische schade door uitspraken"
do 15/12/05 - Volgens oppositiepartijen CD&V en Vlaams Belang zullen de havens van Gent en Antwerpen economische schade oplopen door de kritiek van SP.A-vice-premier Freya Van den Bossche op de Nederlandse regering. Ze noemen Van den Bossche ook arrogant en onbekwaam.
In het interview dat Van den Bossche deze week gaf aan het tijdschrift Vrij Nederland, bestempelde ze de Nederlandse ministers als "stijf, truttig en kleinburgerlijk".
Ze verontschuldigde zich gisteren al voor haar uitlatingen en herhaalde nu die excuses in de Kamer. "Ik ben fout geweest en het zal niet meer gebeuren", klonk het.
In het interview zei Van den Bossche voorts dat Nederland niet genoeg mensen aan het werk helpt. Ze vroeg zich af of premier Balkenende wel herkozen wil worden.
Van die analyse stapt ze niet af, zei ze vandaag in de Kamer. Van den Bossche blijft erbij dat de Nederlandse regering een sociaal onrechtvaardige politiek voert.
Bron.
|