We moeten natuurlijk wel een beetje bij blijven..
Citaat:
Huntelaar: 'Ajax-shirt maakt verschil'
Klaas Jan Huntelaar legt in een interview met het Algemeen Dagblad uit waarom zijn keuze op Ajax is gevallen. De 22-jarige aanvaller van SC Heerenveen sprak met AZ, Feyenoord en de Amsterdammers. ”Alle plussen en minnen tegen elkaar weggestreept, is Ajax de beste keuze."
“Ajax is van het begin af aan het meest concreet geweest met de belangstelling", zegt The Hunter. "Ik heb een goed beeld en een goed gevoel gekregen bij de gesprekken met Danny Blind en Martin van Geel. Mijn keuze voor Ajax is er een op basis van meerdere aspecten. Dan moet je denken aan speelwijze, hoe de trainer over voetbal denkt, aan het shirt en de historie.”
“Ik wil in een aanvallend voetballende ploeg spelen, dicht bij de goal in een kleine ruimte vlakbij de zestien meter en het liefst met vleugelspitsen", gaat Huntelaar verder. "Natuurlijk zie ik ook dat Ajax de laatste paar wedstrijden anders speelt, maar dat heeft mijn beslissing niet beïnvloed.”
“Feyenoord voelde ook heel goed. Mark Wotte en Erwin Koeman waren heel relaxed. Maar bij Feyenoord is de situatie iets anders: daar zien ze me als de opvolger van Kuyt als die op termijn vertrekt. Maar niemand weet wanneer dat is, dus was Feyenoord op korte termijn niet aan de orde.”
De transfer is vooralsnog niet rond. De clubs zitten naar verluidt nog vrij ver van elkaar met de vraagprijs. Wanneer Huntelaar Heerenveen verruilt voor Ajax, zal men bij PSV ook mee profiteren. De Eindhovenaren hebben in het contract opgenomen dat zij een percentage van de transfersom krijgen overgemaakt.
|
Huntelaar dus waarschijnlijk naar Ajax..