Onderwerp: spieken
Enkele bericht bekijken
Oud 21 December 2005, 22:03   #14
Forza
Guest

Standaard

spieken deed ik in het begin inderdaad wel es

als het echt seriues werd met de tentames in mavo 4 had ik van te voren met iemand afgesproken dat hij op een ander blaadje de antwoorden nog een keer invulden, als hij klaar was ging dat blaadje naar mij zodat ik het ff kon overschrijven

met de herkansingen zaten we met ze alle in 1 lokaal de 1 moest duits doen de ander frans, ik heb toen mijn duits toets door gegeven aan iemand anders en die heeft hij voor mij helemaal gemaakt, daarna werd het ff spannend want ik moest het antwoorden vel plus vragenboekje weer op mijn tafel krijgen. uiteraard allemaal gelukt.

spiekbriefjes met aantekeningen deed ik ook wel es, de meeste maken ze zo klein mogelijk of schrijven het op hun hand, dom dom beter kan jeh et gewoon lekker duidelijk met lettertype 12 uitprinten, a4 blaadje door midde vouwe tussen je bene hand voor je ogen en heel zelf verzekerd alles overschrijven.

later op de hotelschool gaven ze voor een toets een "proef toets", preceis het zelfde alleen wat andere getallen, dat was helemaal simpel, gewoon op een schoolblad a4tje helemaal netjes uitschrijven de formules enzo van te voren, meenemen op de toets dag en zorgenzdat je alleen nog wat cijferrtjes hoeft in te vullen.

belangrijkste is rustig blijven en niet in de stress raken als je na half uur nog geen gebruik kunt maken van je spiek materiaal, vooral de laatste 20 minuten zijn leraren niet meer zo alert.

communiceren met meerkeuze vragen is uiteraard ook heel makkeliijk, achter een vriend zitten, die geeft gewoon met de linker hand het vraag nr aan en met de rechter hand a(1 vinger ) b 2 (vingerrs) enz aan.

van te voren wat goede formules op het bord schrijven is ook altijd leuk om de leraar een beetje te pesten.

voor dat de toets begint zorgen dat je het boek van de toets buiten hebt liggen, tijdens de toets wat vragen op schrijven die je niet weet en daarna ff vragen of je naar de toilet mag, als je naar buiten gaat boek ff mee naar de wc nemen en daar de vragen beantwoorden met je hulpmiddel.

het enige nadeel van spieken is, als je eenmaal begint gaat het van kwaad tot erger en uiteindelijk leer je meer door het te leren....
  Met citaat antwoorden