Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Het aantal Nederlanders wordt zo bij Roda weer verder teruggebracht. Ik neem aan dat ook de supporters hier wel iets over laten horen?
|
Dat valt wel mee. Gregoor van Dijk ontkent vandaag bij L1 überhaupt dat er ook maar iets beslist is als het gaat om FC Utrecht. Sterker nog; hij schat de kans dat hij bij Roda blijft op 50%.
Niet dat ik er wakker van zal liggen als de 'voetballer' Van Dijk weggaat. Helaas heeft hij in de 5 jaar bij Roda te weinig het karakter van zijn vader getoond. Vorig jaar heeft hij een goed jaar gehad, maar dit jaar valt hij wat tegen en zijn eerste 3 jaar waren ook niet super.
Daarentegen zal ik de mens Van Dijk wél missen. Hij was altijd bereid tot een praatje, als de fans een toernooi organiseerden dan was Van Dijk altijd de enige die ook even langskwam en bij het 2e elftal op maandagavond was Gregoor van Dijk altijd present. Kortom: een echte clubman. Hij was ook accoord met het bestuur over een nieuw contract maar de RvC heeft het tegengehouden. Daarna heeft van Dijk zelf de contractbesprekingen even stop gezet. Als hij weggaat zeg ik gevoelsmatig: jammer, maar als voetballer is hij niet onvervangbaar.
Bodnar heeft zichzelf onmogelijk gemaakt bij Stevens. Jammer, maar helaas. Ook hij had voetballend gewoon behoorlijk wat beperkingen en Bodnar drukte zwaar op de begroting. Ook voor hem is vervanging niet onmogelijk.
Cziommer is nu gehaald en Saeijs ook. In ieder geval jongens met dezelfde mentaliteit en cultuur. Stevens heeft aangegeven voortaan eerst in de jeugd te kijken, dan in de provincie, dan in Nederland, dan in België en Duitsland en dan Scandinavië. Een goed streven als je het mij vraagt!