Profielwerkstuk
Ik hoop dat ik deze oproep niet eerder hier geplaatst heb. Dat is immers tegen de regels.
Ik zit in 6VWO en ik maak dit jaar een profielwerkstuk voor het vak filosofie. Mijn profielwerkstuk gaat over verlangen. In mijn profielwerkstuk probeer ik er achter te komen wat verlangen nu precies is. Wat je kan tegenhouden of juist overhalen om een verlangen te doen uitkomen. En wat je voelt als je een verlangen laat uitkomen. Ik heb het over hele gewone verlangens; verlangen naar hoge cijfers op school, of een grote taart. Maar ook over grotere verlangens, zoals het willen parachutespringen of beroemd worden. Ik heb verschillende gesprekken gehad met mensen over verlangen. Maar ik wil via deze weg wat meer mensen bereiken. Mijn vraag is:
- hoe zouden jullie verlangen omschrijven
- wat denken jullie dat het nut van verlangen is?
Ook ben ik opzoek naar mensen die wel eens een verlangen hebben laten uitkomen, die bijvoorbeeld zoiets als parachutespringen hebben gedaan. Ik ben benieuwd hoe het is om een verlangen te laten uitkomen. Wie weet zijn er mensen die hier kort iets over willen zeggen.
Bij voorbaat dank!
|