Hoi allemaal,
ik las net de discussie over de Rita spandoeken en posters en ik ben van mening dat deze wel mogen
(hadden moeten) blijven hangen. Het feit dat om deze poster kraakpanden zijn binnengevallen en zelfs ontruimd zonder af te wachten op de uitspraak van een rechter zegt al genoeg over de werking van het rechtssysteem in Nederland.
Ter vergelijking heb ik een quote van Theo van Gogh erbij genomen, de man die o zo geprezen werd om zijn gebruik van het vrije woord, zowat elke Nederlandse politicus was gek op hem (natuurlijk vooral ná zijn dood, want dan hebben mensen opeens pas heel veel vrienden) omdat hij vrij zei wat hij dacht en vond:
'Als iemand kanker verdient is het Paul Rösenmuller'
Dit mocht, en mag nog steeds in Nederland!
Maar als een aantal mensen (lees: extreem linkse mensen want dat is natuurlijk waar het probleem zit voor de hedendaagse Nederlandse politie(k)) een feit, nl. de dood van 11 asielzoekers, koppelen aan de politica die dit naar hun mening had kunnen voorkomen (betere veiligheidseisen, instructies voor personeel etc.), en dit op een (onsmakelijke) manier naar buiten brengen is het smaad en hoeft opeens niet eens meer te worden afgewacht op wat de rechter hierover te zeggen heeft. De beschuldiging die Verdonk naar haar hoofd geslingerd krijgt van nalatigheid is een zeer reële, zeker nu ik laatst las dat de brand waarschijnlijk zelfs op de gang is ontstaan en waarschijnlijk dus niet is aangestoken door een van de asielzoekers, en ookal was deze brand aangestoken door een van hen, dan blijft het nog steeds zo dat de deuren niet open gingen voordat er 11 mensen stierven. Het feit dat Verdonk de dag na de brand in het kamerdebat glashard beweerd dat er adequaat gehandeld is maakt mij ziek...
Daarom wil ik afsluiten door te zeggen:
"11 levend verbrand: Rita bedankt"
hiermee zeg ik niet dat Rita Verdonk een moordenares is, aangezien ze waarschijnlijk geen opdracht heeft gegeven tot brandstichting maar naar mijn mening wél iets had kunnen doen om deze brand te voorkomen.
|