Onderwerp: Dik !!!!!!!
Enkele bericht bekijken
Oud 8 January 2006, 22:22   #11
meis
Guest

Standaard

omdat je maag dan niet blijft werken.. en net als bij elke andere beweging die je doet, verlies je zelfs calorieën door die peristaltische bewegingen.
Dat betekend niet dat het beter is van om het uur een reep chocola te eten dan niets te eten, maar een stuk fruit, of een ander gezond tussendoortje is beter dan geen tussendoortje!

En mijn raad...(een heel deel van de dingen hierboven slaan echt op niets!) Je bent inderdaad ietsje te zwaar voor je lengte, maar begin er niet meteen over te paniekeren.. zoals je al zei, je bent nog maar 14!

Als ik van jou was zou ik ietsje meer gaan sporten (daarom niet per sé elke dag, trop is trop.). Zoek je een sport waarbij je je goed voelt en die je graag doet! als je ze tegen je zin elke keer moet gaan uitoefenen hou je het ook niet vol.. Neem ook van elke gelegenheid gebruik om wat te bewegen. Een keerjte meer de trap op om iets gaan te halen, met de fiets naar school rijden, gaan wandelen met de hond,... allemaal kleine dingetjes, maar heel belangrijk!

Let ook eens een beetje op wat je eet. Je moet niet, zoals sommigen hier zeggen, aan één of ander dieet gaan beginnen. Daar ben je ten eerste te jong voor, dat hou je ten tweede meestal niet echt lang vol, en door echt te gaan dieeten bekom je heel vaak het gekende 'jojo-effect'. Niet doen dus. Let gewoon eens op wat je eet, eet je gezond? een je veel vet? eet je veel fast-food (frieten, gefrituurd eten, kebab, pizza,..)? Snoep je vaak? En ga zo maar door... HET belangrijkste is waarschijnlijk dat je je levensstijl gaat aanpassen. Probeer de fastfood te vermijden, vraag je mama of ze je vlees wil grillen in plaats van te bakken in vet, neem eens wat meer een salaatje in plaats van een friet, probeer boter op je boterham te vermijden (geloof me, je proeft het verschil zelfs niet), neem eens een appel (of iets anders gezond dat je lekker vind, je hebt zoveel verschillende dingen)in plaats van een koek of een snoepje, neem vinegrette voor onder je salade in plaats van mayonaisse (mayonaisse is een enorme dikmaker, als je dan toch een sausje wil: neem ketchup! veel gezonder, veel minder vet), En ga zo maar door! Van de moment dat je het een beetje gewend bent wil je al die vettige dingen zelfs niet meer.

Drink ook voldoende(ik zou zeggen: 2/3 liter per dag!)! Liefst nog water of thee of iets dergelijks. Maar als je verzot bent op frisdrank? neem de lightversie van je cola of fanta dan allesinds.. bevat een pak minder calorieen, ga het maar eens na. Sportdrankjes zijn ook behoorlijk calorierijk, en het is toch enkel water met een smaakje aan.. je hebt hetzelfde smaakje als je je glas water neemt en er wat citroensap in perst!

en zoals hier al gezegt is, sla geen maaltijden over. Dat is ongeveer het slechtste wat je kan doen.

Ik zeg het nog eens, je bent 14, aan een dieeet moet jij nog niet eens beginnen denken! Als het tegen je 17/18 jaar nog niet naar je zin is, en je zoekt nog steeds een goed dieeet? Dat bestaat niet.. het zit hem enkel in je levensstijl. Als je hulp ervoor zoekt zou ik zeker en vast op de eerste plaats denken aan de WW, weight watchers. Super concept, je hoeft je niet uit te hongeren, hoeft niets te laten, en toch verlies je gewicht.. Zij hebben de beste manier om af te vallen gevonden!
  Met citaat antwoorden