Onderwerp: Profielwerkstuk
Enkele bericht bekijken
Oud 8 January 2006, 22:02   #4
meis
Guest

Standaard

Het verlangen moet men begrijpen vanuit het gemis, het tekort ( de liefde vanuit de zijnsaffirmatie). Het verlangen leeft van de spanningsverhouding met een tekort dat ontstaat uit het verschil tussen het zijn en het goede. Anders dan de liefde benadert het verlangen dat wat is steeds in het licht van wat niet is, van wat nog niet volkomen is, van wat anders zou moeten zijn of van wat er niet had moeten zijn. Liefde begrijpen vanuit het zijn, het verlangen vanuit net niet-zijn.

hetgeen hierboven staat is een ietsiepietsie klein beetje van wat mijn prof filosofie erover zegt.. ik zeg wel: een ietsiepietsie klein beetje. Die mens heeft het over niks anders dan over liefde, verlangen, lust,.. fijne lessen hoor (als je zijn nota's erover eens wil doornemen, ik wil ze gerust sturen)

Maar, nu mijn mening, zoals hierboven al staat.. inderdaad, een gemis, een tekort. Iets willen dat je voorlopig nog niet hebt, of nog niet doet.
Mijn verlangens, ik kan het misschien ook een beetje dromen noemen? Ik wil dolgraag de wereld leren kennen, een andere dan die van mij.. ik wil reizen, maar dan wel de reizen waarbij je contact kan hebben met de bevolking ginder. Ik zou ook heel graag in de (nabije) toekomst vrijwilligerwerk gaan doen, liefst in het buitenland.. Ik zou ook heel graag leren duiken, en ergens in de middenlandse zee over de bodem zwemmen. Ik wil slagen in mijn studies (psychologie, al weet ik niet dat ik dat vijf jaar ga doen, het kan zijn dat ik mijn 4de en 5de jaar antropologie ga studeren)ik wil ook wel een jaartje op erasmus gaan (studeren in een ander land), en daarna liefst nog een diploma halen in hypotherapie (met gehandicapten en paarden).. Om dan een tijdje met gehandicapten te werken, liefst weer in het buitenland.

Ach, ik en mijn dromen.. Maar ik wil er wel voor gaan. Ik wil op mijn sterfbed kunnen zeggen: mijn dromen zijn uitgekomen, en ik heb geleefd zoals ik wou leven!

kwestie van realiseren zit ik er nog niet helemaal.. ik heb vorig jaar een tijdje in een manege als vrijwilliger geholpen met gehandicapten (richting hypotherapie dus) maar dat heb ik door mijn studies moeten opgeven. Ik hoop nu ook mee te kunnen op uitwisseling naar Hongarije in maart (een week, enkel psychologie-studenten. Het probleem is dat er maar 10 mee kunnen.. Mijn motivatiebrief is vorige week verzonden, nu nog afwachten!). Maar verder zit ik jammer genoeg nog niet

Achja ! ik kom er wel..
  Met citaat antwoorden