Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trancekill
Verder trouwens ik verziek het altijd voor mezelf en kom er altijd te laat achter en probeer altijd naar men af te schuiven die er ong op reageerde. En dan jah ontstaat er zo een hele haat band!
|
Als je zelf zegt dat je het voor jezelf verziekt dan moet je je eens afvragen waarom precies. Wat hiervan de oorzaak is. Als je die gevonden hebt, dan kan je eraan werken. Dan moet je in het vervolg eens niet op een negatieve reactie springen en boos reageren op die persoon, maar even verdere informatie vragen of gewoon niet op reageren

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trancekill
En nee wordt niet geholpen om die problemen want jah niemand gelooft me omdat ik altijd probeert te ontwijken!
|
Niemand gelooft je?
Bij ons op school hebben we een psycholoog van het CLB (= centrum voor leerlingenbegeleiding) en daarmee kunnen we altijd gaan praten als we problemen hebben.
Als je liever niet face-to-face praat met iemand, dan heb je andere instellingen waarnaar je (gratis) kunt bellen/mailen.
In België heb je de jongerentelefoon, ik weet niet of die in Nederland ook bestaat.
Hier vind je een aantal nummers.
En aangezien je wel veel uurtjes achter de computer doorbrengt, mail je hen misschien liever.
De kinder- en jongerentelefoon:
brievenbus@kjt.org
Zelfmoordpreventie:
cpz@zelfmoordpreventie.be
Het zijn stuk voor stuk goed opgeleide mensen die graag naar jouw problemen zullen luisteren en jou zullen proberen helpen.