Enkele bericht bekijken
Oud 12 January 2006, 15:24   #23
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
in die maten is dat wel belachelijk. Het is duidelijk dat het hier om een onschuldige replica gaat en niet om nazi helmen. Ik zie niet in waarom een historische onschuldige toespeling niet zou mogen. Hoeveel mensen voelen zich nu daadwerkelijk beledigd door een oranje helm met hup holland hup erop.

Als ik die duitse commentaren zo lees dan lijkt het haast wel of ze denken dat ze zelf slachtoffer waren in de Tweedewereldoorlog maar dat terzijde
De maker zelf geeft al aan dat het 'op het randje' is. Dat geeft dus al aan dat er wel degelijk iets mee bedoeld wordt. Hij zei: 'we zouden nu toch in een tijdperk moeten zijn waarin er grappen over gemaakt kunnen worden'. Grappen over de Nazi's? Over de oorlog? Wat straks, grappen over de concentratiekampen en de holocaust? Waar eindigt het dan?

Overigens, ikzelf zou hem niet kopen maar ik lig er ook niet wakker van. Maar ik kan dan ook om heel veel dingen lachen die ook een stuk verder gaan dan dit. Er zijn echter mensen met minder relativeringsvermogen.

En wat betreft dat laatste: een ruime meerderheid van de Duitse bevolking was slachtoffer. Ik maak nu toch ook niet alle Amerikanen uit voor misdadigers omdat zij een leider hebben die in het rijtje Stalin/Hitler/Mao past?
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden