Onderwerp: Ben je vegetariër?
Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2006, 12:58   #49
Pandyx-Orion
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
zwak, want feitelijk gezien heeft hij gelijk.
je gaat ook tegen de natuur in.

het enige wat wij mensen hebben is de keuze om te kiezen tussen vlees of geen vlees....en die keuze komt voort uit onze principes...zoals bijvoorbeeld het leed wat dieren aangedaan wordt.

Maar als jij dan vind dat je boos moet worden omdat iemand gewoon wél graag vlees wil eten... vind ik dat laf.

er wordt ook verwacht dat er respect is voor vegetariers van de kant af van mensen die wél vlees eten. Waarom kan dat andersom niet zo zijn?
Weet je wat het probleem is? Hij accepteerd mijn keuze niet en gaat allerlei domme opmerkingen maken zoals, "ik ga zo maar eens een lekker paardje in de pan gooien".
Hij weet goed dat een paar jaar geleden de verzorgpony van mijn zus naar de slacht is gegaan.
Hier heb ik ook heel erg mee gezeten, dus ik vind het zwak dat hij zulke opmerkingen maakt.

En ja, hij heeft misschien gelijk van "je gaat tegen de natuur in" enz enz.
Maar als ik dan zeg, het is mijn keuze toch... gaat hij stom zitten lachen.
DAAROM heb ik hem geblokkeerd (had misschien iets duidelijker moeten zijn in mijn post )

Ik heb hem ook gezegt dat hij zelf moet weten of hij vlees eet of niet, zolang ik het maar niet hoef tedoen.
En ik werd niet boos omdat hij graag vlees eet, want dat moet ieder gewoon voor zich weten.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker

Met citaat antwoorden