Bij ons is dat simpelweg een bankkaart..
maar ontopic nu. Ik weet één ding, en dat ik dat mijn kinderen later nooit op zo een leeftijd die dingen zal krijgen.. gsm op je 9jaar, waar heb je dat voor nodig! komaan zeg. Net hetzelfde met een pc op je kamer, een 'familiepc' in de woonkamer ofzo volstaat toch ! (oke, ik heb nu ook een laptop op mijn kamer.. maar ik leef dan ook 5dagen op 7 in die kamer! nogal noodzakelijk dus). Een bankkaart, waar heb je dat voor nodig als je 12 bent! kom zeg..
ik denk hier misschien ook wel een beetje extreem over, heb ik altijd al gedaan. Maar ik ben volledig niet materialistisch aangelegd, en krijg het soms ook op mijn heupen van mensen die dat echt wel zijn (zoals mijn zus, elke week wel een nieuwe cd/dvd, nieuwe kleren, nieuwe mp3, nieuw fotoboekje, nieuw 'hebbedingetje' ... VRESELIJK vind ik dat, en dan verschiet ze er soms nog van dat mijn bankrekening NET iets meer dan 0€ bevat..). Ik ben dan zo ook in alles ingesteld, en ik heb bij heel veel dingen de gedachte van: oke, daar kan ik mijn geld eeecht niet aan geven! (zoals de typische vreselijke zon-zee-strand-discotheek vakanties, of 4daagjes werchter met een ticketje van maar liefst 120€ ofzo, of het zoveelste optrede van de ene of de andere, of 30€ inkom voor een stomme discotheek..) nee, echt niet. Dan besteed ik mijn geld veel liever aan nuttige dingen hoor..
|