ik moet nog een jaar maar ben blijkbaar al verder dan jij. een paar jaar geleden was mijn interesse qua studie helemaal gefocused op psychologie. dat was vooral een zaak van het hart, omdat ik in een puberale crisis smachtte naar de kennis die ik daarmee zou opdoen. ik heb goed naar de studiemogelijkheden gerechercheerd en de beschrijvingen bevielen me. echter werd met de tijd een andere optie sterker, en wel rechten. hiermee zou ik namelijk heel snel aan een goedbetaalde baan moeten komen. sommigen leek het ook wel iets voor mij, terwijl anderen een soort van afkeer tegen de rechten business hadden. nadat ik ook zorgvuldig mijn mogelijkheden met een rechtenstudie had onderzocht nam ik echter ook de laatstgenoemde mening aan en was het hoofdstuk voor me voorgoed afgesloten, de oorlog gewonnen en de vroegtijdige keuzestress verdwenen. maar een paar maanden geleden deed zich een wending voor, vooral gebaseerd op de gedachte aan een hoog salaris naar aanleiding van nieuw ontwikkelde kapitalistische trekjes, waardoor ik meer dan ooit tevoren rechtswetenschappen overwoog. uiteindelijk zijn er veel dingen die deze vermeende 'hoofd'keuze bepleiten. menigeen vindt dat mij zekere passende capaciteiten eigen zijn en zegt 'psychologie moet je niet doen joh'. dit zijn de enige richtingen die ik ooit serieus heb overwogen, en mijn keuze staat vast...
|