meid, ik heb zo een vermoeden dat je het woord 'docent' dan wel in een verkeerde context plaatst. Je bent er 16? dan zit je nog in het middelbaar.. in het middelbaar heb je leraars. In het hoger heb je docenten. Wetende dat je voor je docent kan worden eerst je universiteire studies moet afgerond hebben (minstens 5jaar) en dan nog moet gaan doctoreren (ook nog een jaar of 5 geloof ik). De ambiteuzen onder hun beginnen dan aan hun verdienste op wetenschappelijk onderzoek, en als ze daarop uitgekeken zijn gaan ze voor het doceren. De minder ambiteuzen gaan voor assistent van een docent..
Dus ik vrees dat je geen 1ste jaars of mensen in opleiding als 'docent' zal tegenkomen.
DUS, mijn conclusie.. In het middelbaar vind ik het kunnen dat ze in hun eigentijdse baggy jeans en petje (of weet ik veel wat) komen aanzetten. Of met een rokje.. (zolang het maar niet te kort is) . Wat leerlingen mogen, mogen leraars ook.. naar mijn mening toch
Bij docenten daarintegen vind ik het normaal dat ze hun wat conservatiever kleden.. die mensen zijn behoorlijk hoog aangeschreven normaal, en hebben dus ook hun standaard die ze hoog moeten houden. Ze gaan zich dan ook zelden of nooit wagen aan een kort rokje, of een laaguitgesneden bloesje of iets dergelijks. De mannelijke docenten zie je bij ons trouwens nooit anders dan in kostuum.
|