Trancekill, ik zal er ff serieus op ingaan (tenminste, dat probeer ik

)...
Ik begrijp dat je problemen van verschillende "formaten" hebt? Laat die kleine probleempjes gewoon zitten en doe je best om de grote op te lossen. Dan krijg je weer een positievere kijk op het leven, en zijn de kleine probleempjes ook foetsie. Ten eerste was al eerder gezegd dat je met mensen moet praten over je problemen thuis. Als ik hoor dat jij en je zusje in elkaar geslagen zijn, vind ik dat wel schokkend, maar blijf er niet mee zitten. Wees een man en ga er met iemand over praten. Je mentor, huisarts, opa of oma, buurman??? Het maakt niet uit, maar blijf er niet mee zitten. Mijn ouders hadden een tijd lang ook 1x per uur ruzie met elkaar. Ik ben na een tijdje naar de schoolpsycholoog gegaan en heb daar een gesprek mee gehad. Later heeft zij mijn ouders gebeld en gezegd dat ze een gesprek wilde met ons allemaal. Natuurlijk wilden mijn ouders dat niet, en dus hebben ze van alles gedaan om het te voorkomen, en voila, 3 maanden geen ruzies... Daarna zien we wel verder...
Echt, als je problemen hebt, praat erover, het werkt echt. Doe het desnoods anoniem en bel de kindertelefoon. Wees een vent.