Onderwerp: Waarom niet
Enkele bericht bekijken
Oud 25 January 2006, 14:54   #5
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boli
thali, ja inderdaad 41, gek dat ik dan op deze site 'hulp' zoek ?

Nee, de vaste relaties op het spel zetten is ook mijn bedoeling niet en zover ik kan inschatten ook niet die van haar.
Ik voel wel dat ik met haar een heel intense vriendschap wil opbouwen. Jammer genoeg is dat blijkbaar niet vanzelfsprekend tussen man en vrouw.
Eerlijk? Ik vind het wel een beetje raar. De enige "problemen" waarmee we hier normaal te kampen zijn er à la "hoe maak ik het aan", "hoe benader ik hem", etc. Vooral omdat wij 'slechts' jongeren zijn en jij toch behoort tot een generatie die heel veel slechts durft te zeggen over de jeugd van tegenwoordig.
Maar hieruit blijkt dat er toch nog mensen zijn die vertrouwen hebben in ons en die geloven dat ook wij kunnen helpen. De generatie van mijn ouders zou beter wat meer naar ons luisteren en ons raad vragen, dan zouden er misschien minder echtscheidingen e.d. zijn.
Maar dat helpt je niets bij je probleem.

Ik vind het idee "een intense vrienschap tussen man en vrouw kan niet" eigenlijk vrij conservatief. Waarom zou het niet kunnen? Er hoeft tocht niet perse meer te zijn? Mijn vriendengroep bestaat grotendeels uit jongens, gewoon omdat de meeste meisjes die ik ken ontzettende tangen zijn. En het zijn voor mij ook gewoon vrienden, niet meer, maar zeker niet minder. Ik amuseer me kapot bij en en ik voel me er goed bij. Dat er geroddeld wordt, kan je niet vermijden, maar who cares? Ik in elk geval niet. Als zij het nodig vinden om leugens de wereld in te sturen en zich daarmee willen bezighouden, dan doen ze dat maar.
Dus waarom zou het in jouw geval niet kunnen?