Onderwerp: Studiekeuze
Enkele bericht bekijken
Oud 26 January 2006, 19:28   #15
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Het is vrijwel onmogelijk om te combineren. Het zijn allebei veel te zware studies. Ik heb vandaag met een professor uit Leuven staan praten en zij zei dat ook. Wat ik eventueel wel zou kunnen doen is beginnen met ingenieurswetenschappen-architectuur en dan in een van de laatste jaren beginnen met klassieke filologie.

Het probleem met klassieken is dat je er alleen mee in het onderwijs terecht kunt en dat is nu iets wat ik niet echt wil. Dus voor mij is het uitgemaakt. Ik weet alleen niet hoe ik het aan mijn lerares Latijn zal moeten duidelijk maken. Zij had er zich echt op verheugd eens een leerling te hebben die klassieke talen zou gaan studeren.

Architectuur geeft me gewoon een bredere basis en met mijn diploma kan ik alle kanten op. Ik kan als ik wil het onderwijs in, maar ik kan ook bij stedenbouw gaan werken, bij een architectenbureau, enz. Ik denk dat ik daarmee een veel zekerdere toekomst heb.
Een professor van de universiteit van Brussel die ook die richting gedaan heeft, heeft ook tussen die twee opties getwijfeld en ze zei ook dat ik er gewoon voor moest gaan. Als het een kinderdroom is, dan is het zeker geen opvlieging. Dat zei ook mijn wiskundeleerkracht die er ook van overtuigd is dat het me zal lukken, hoewel hij ook een enorme voorstander was van de klassieke filologie.

Case closed .