Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wie beledig je met een oranje duitse helm en wie beledig je met een nationale vlag als deurmat. Daarmee beledig je het symbool van een natie en dus een volk.
Als de duitse helm compleet met hakenkruisen en ss logo's was dan zou het pas een belediging zijn, voor bijvoorbeeld Joden. De helm is ook geen nationaal symbool van Duitsland en dus is er duidelijk een verschil.
Ik vraag me trouwens af hoe jouw duitse "vrienden" reageren op het feit dat je een duitse vlag als deurmat kan kopen in Nederland
|
Je begrijpt er echt he-le-maal niets van

Het gaat hier helemaal niet om beledigen of wat dan ook. Het gaat hier om wat wel en niet kan. Een nazi-helm kan gewoon niet, dat is een duidelijke verwijzing naar de WO II, of die helm nu oranje geverfd is of grijs/zwart met SS-logo's. Een deurmat is puur ludiek. De Duitsers hebben zulk soort grapjes in het verleden ook wel eens gemaakt met molens en kazen. Jij snapt duidelijk het woord ludiek niet; wanneer gisteren bij de bekerwedstrijd Helmond Sport een groot doek maakt met de kaart van Nederland in het Rood-wit-blauw met de provincie Limburg in de kleuren van de Duitse vlag dan kan ik heel kwaad worden en me beledigd/gediscrimineerd voelen, maar ik kan ook glimlachen en het een goede grap vinden. Jij zou het waarschijnlijk zien als een rechtstreekse discriminerende uiting naar een heel volk (in dit geval een provincie), achja..
Persoonlijk zou ik zo'n mat niet kopen maar in het kader van ludieke humor en gezonde rivaliteit kan ik het wel waarderen. Je kwetst niemand ermee en je speelt nog humorvol in op het woordje Heimat. Niks mis mee dus!