Hallo allemaal

,
Ik ben bezig met een enquete voor mijn school, graag zou ik jullie mening willen weten. Het zou heel veel betekenen!! Alvast heel erg bedankt!!! :wink:
1. Vindt u dat therapeutisch klonen (klonen met de bedoeling om lichaamscellen te produceren die kunnen bijdragen aan de genezing van bepaalde ziektes) kan?
-Ja
-Ja maar zolang er geen menselijke embryo's worden gebruikt en/of aangemaakt.
- Neen
2. Vindt u dat reproductief klonen (het maken van een nieuw individu uit cellen van een ander individu) kan?
-Ja
-Ja maar zolang het om medische doeleinden gaat bv: voor voortplantingsproblemen
-Neen omwille van de volgende bezwaar/bezwaren:
-van ethische aard: gaat in tegen de menselijke waardigheid en de genetische uniekheid
-van medische aard: de medische risico's zijn te groot
-van psychosociale aard: hoe zit het met de indentiteit, en met de verwachtingen die mensen van het gekloonde individu hebben?
-van religieuse aard
-...
3. Gelooft u de verhalen van de Raelianen en de Italiaan Severino Antinori dat ze mensen hebben gekloond? Ja/Neen
4. Wat vindt u van transgene vruchten die een langere houdbaarheid krijgen?
-Goed, vruchten kunnen dan volop groeien en krijgen een betere smaak en kunnen dan ook rijp vervoert worden, langer bewaart worden...
-Ik vind het niet kunnen.
-Geen mening
5. wat vindt u ervan dat biotechnologen de voedingswaarde van bepaalde voedingsmiddelen kunnen verhogen?
-Goed, zo kan men de hoeveelheid verzadigde vetten beperken of het proteïnegehalte opdrijven, of men verdubbelt het ijzergehalte in rijst, waardoor anemie, een belangrijk voedselprobleem in derdewereldlanden, kan worden bestreden.
-Ik vind het niet kunnen.
-Geen mening
6. Wat vindt u van gekleurd katoen, biologisch afbreekbaar plastic uit planten, sinaasappelen en appelen zonder pitten enz?
-Goed
-Liever niet
-Niet kunnen,onnodig
-Geen mening
7. Wat vindt u van bioremediatie (Met wat biotechnologische handigheidjes kunnen bepaalde bacteriën en plankton zodanig omgebouwd worden dat zij ook andere stoffen lusten: sommige koolwaterstoffen, zware metalen zoals kwik en lood, ja zelfs dioxines) ?
-Goed
-Liever niet
-Geen mening
Dit waren de vragen. Schrijf het nummer en het antwoord op. Nogmaals bedankt!!