Re: Klonen en genetische manipulatie
1. Vindt u dat therapeutisch klonen (klonen met de bedoeling om lichaamscellen te produceren die kunnen bijdragen aan de genezing van bepaalde ziektes) kan?
-Ja
2. Vindt u dat reproductief klonen (het maken van een nieuw individu uit cellen van een ander individu) kan?
-Neen omwille van de volgende bezwaar/bezwaren: zoiets kan gewoon ontzettend gevaarlijk zijn. Je moet maar één gek hebben die een onverslaanbaar leger wilt aanmaken en door klonen is zoiets perfect mogelijk.
3. Gelooft u de verhalen van de Raelianen en de Italiaan Severino Antinori dat ze mensen hebben gekloond?
Neen
4. Wat vindt u van transgene vruchten die een langere houdbaarheid krijgen?
-Goed, vruchten kunnen dan volop groeien en krijgen een betere smaak en kunnen dan ook rijp vervoert worden, langer bewaart worden...
5. wat vindt u ervan dat biotechnologen de voedingswaarde van bepaalde voedingsmiddelen kunnen verhogen?
-Goed, zo kan men de hoeveelheid verzadigde vetten beperken of het proteïnegehalte opdrijven, of men verdubbelt het ijzergehalte in rijst, waardoor anemie, een belangrijk voedselprobleem in derdewereldlanden, kan worden bestreden.
6. Wat vindt u van gekleurd katoen, biologisch afbreekbaar plastic uit planten, sinaasappelen en appelen zonder pitten enz?
-Goed
7. Wat vindt u van bioremediatie (Met wat biotechnologische handigheidjes kunnen bepaalde bacteriën en plankton zodanig omgebouwd worden dat zij ook andere stoffen lusten: sommige koolwaterstoffen, zware metalen zoals kwik en lood, ja zelfs dioxines) ?
-Liever niet
Bij sommige vragen heb ik een andere mening dan hetgeen wat er staat.
Misschien is het ook handig voor anderen dat je woorden als transgeen even uitlegt, want ik denk niet dat iedereen dat doorheeft...
Over dat klonen heb ik trouwens nog andere bedenkingen.