Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
@ Chalyken: mensen die er waarde aan hechten? Ja, zoals aan wat dan precies? Roddels, een bruiloft? Lijkt me geen reden om daarvoor bakken geld daar naartoe te laten gaan als je het ook aan iets nuttigs kunt besteden..
|
Als ik me niet vergis gaat er in Nederland minder geld naar het koningshuis in vergelijking met België.
Ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar ze zorgen wel voor banden met bepaalde landen. Ceremonieel hebben ze een grote waarde, maar daar houdt het voor mij ook bij op.
En het koningshuis is een van de dingen die Wallonië en Vlaanderen nog bij elkaar houden.
Citaat:
Borginon: "Rol van de koning inperken"
zo 05/02/06 - Ook VLD-fractieleider Fons Borginon wil de rol van de koning inperken. Dat heeft hij gezegd in "De zevende dag"op Eén.
Spirit en N-VA hebben deze week al gezegd dat ze daarvoor de grondwet willen herzien.
"Er is een ruim draagvlak in mijn partij om de rol van de koning terug te brengen tot een louter protocollaire functie", zegt Borginon.
Tegelijk geeft Borginon toe dat dit thema voor de liberalen geen prioriteit is. Borginon vindt een verdere staatshervorming belangrijker. En hij benadrukte dat die er komt in 2007.
"Als er nieuwe stappen worden gezet in het hervormen van de staat, dan moeten die vooral zorgen voor een beter beleid", zegt Borginon nog. CD&V wil die hervormingen toespitsen op een beter economisch beleid.
Bron.
|