Enkele bericht bekijken
Oud 6 February 2006, 15:58   #294
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik wilde het er hier in eerste instantie niet weer over gaan hebben, maar een quote van Cocu in het AD haalde het laatste restje bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb het natuurlijk over de wanvertoning van Van Egmond, zaterdag, bij PSV-Roda. 5 jaar geleden stuurde hij Van Haaren nog met 2x geel weg (waarbij de eerste gele eigenlijk voor Luijpers was. Van Bommel wees van E. er zelfs nog op, maar 5 minuten na de eerste 'gele kaart' trok hij toch de 2e gele) en eerder dit seizoen besliste hij in zijn eentje Roda-Feyenoord. Zaterdag was echter het absolute toppunt. Alle RJC'ers waren na afloop dan ook woest, getuige de reacties:

Van Dijk over de scheidsrechter: Als een scheidsrechter neutraal is dan is het niet zo'n probleem, maar als hij een rood-wit shirt aanheeft dan wordt het lastig. Hij kan mij best een gele kaart geven; ik blok hem en kon geen kant meer op, maar daar heb ik niet zoveel moeite mee. Ik heb meer moeite met een aantal andere momenten waar hij op zijn zachtst gezegd heel slecht fluit.

Saeijs: Ik heb veel scheidsrechters in mijn leven gehad, maar zo'n drama als dit heb ik écht nog nooit meegemaakt. Dat is gewoon een schande voor de voetballerij. Op de eerste plaats moet hij ons in de eerste helft ook absoluut een penalty meegeven en uiteindelijk nog die 2e gele kaart wat er voor mij geen was als je al weet dat iemand er eentje op zak heeft. Die Koopman is laatst gestopt, maar Van Egmond kan maar beter hetzelfde doen.

Cziommer: Het is geen watjessport. Wij spelen op het randje maar dat moet ook gewoon. Vannegoor en Farfan zijn fysiek sterke spelers, daar moet je fysiek tegenover stellen anders heb je geen kans. Wat mij irriteerde was dat hij iedere beslissing die hij voor PSV kon nemen ook in het voordeel van PSV floot. De penalty voor hen was terrecht al had hij het zelf niet gezien, ik vind het matig als je hem geeft omdat het publiek erom roept en aan ons moet hij er ook een geven. Veel mensen zullen zeggen dat het makkelijk is de scheidsrechter de schuld te geven, maar normaal doe ik het nooit, vandaag maak ik graag een uitzondering.

http://www.l1.nl/nieuwsfiles/BXM67NN...rs Roda JC.wmv

Ook Hiddink liet zich na afloop ontvallen blij te zijn met Roda's strijdwijze al hield hij over Van E. wijselijk zijn mond. Cocu dacht er niet zo over en zei in het AD het volgende:

Citaat:
Phillip Cocu: 'Ik heb in het veld tegen Van Egmond (de scheidsrechter van dienst, red.) gezegd dat hij spelers die wat extra's brengen moest beschermen.'
Waar leeft zo'n gast? Oftewel: PSV'ers kunnen hun gang gaan, zolang zij zelf maar niet geraakt worden? Oftewel: in gelijke situaties zou Van E. wel een vrije trap en een gele kaart moeten geven aan PSV/tegen Roda en andersom niet?

Hoe dan ook kan Cocu tevreden zijn want Van E. luisterde. Wat vinden we hiervan?

Twente weigert om te spelen onder Dick Jol. Roda zou er na de zoveelste aanfluiting van Van E. eenzelfde mening op na moeten houden!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden