Enkele bericht bekijken
Oud 6 February 2006, 22:57   #35
meis
Guest

Standaard

Een stukje gekopieerd vanuit een ander forum, zo goed verwoord dat ik het zelf niet beter kan. Het gaat hier niet enkel om die cartoontjes, het zit een pak dieper dan dat..

read and learn..

Hoe grappig, de meeste naïeve kindertjes hebben hier weer totaal niet door dat het niet zozeer over die tekeninkjes gaat. Maar wel over hoe wij, Westerse wereld, tegen over oa. hun doen de laatste jaren.

Wat hebben we nog nodig om een nieuwe oorlog te beginnen? We hebben alvast:

o. Fanatisme (Zelfmoord commando's illustreren dit)
o. Organisatie (Hammas, ondermeer. Maar er zijn er nog wel enkele. Gewoon een beetje afwachten tot ze er nog beter in worden en "in zien" dat ze ons en niet elkaar moeten afmaken)
o. Wapens (Iran. Maar wapens "komen" met oorlog. Niet enkel andersom. En wees niet zo naïef de denken dat er géén wetenschappers zullen willen meewerken om deftige wapens voor hun te bedenken en ontwikkelen. En wees al helemaal niet zo naïef te denken dat wij hun maar mogelijk, ook al zouden we het zo graag willen, hierin kunnen stoppen)
o. Verdrukking door ons (Een redelijk gegronde reden. En eigenlijk is het ook gewoon zo)
o. Een door bijzonder veel Islamieten gedeelde haat tegenover ons (kijk maar naar de beelden. En het zal er door onze huidige wereld leiders niet echt op beteren de komende jaren. Ah-nee, die zitten het vuur enkel maar aan te wakkeren)
o. Gedurende de geschiedenis van de mensheid is er ongeveer om de 50 jaar altijd een grote oorlog geweest (We zijn er al eventjes over, maar we zullen dat wel goedmaken in aantal slachtoffers. Vrees niet)
o. Vult U maar aan . . .

Er is al met heel wat minder middelen en redenen zowel een Eerste als een Tweede wereld oorlog begonnen. Twee werelden die elkaar niet willen en niet zullen begrijpen, botsen tegenwoordig ernstiger en ernstiger.

Stel dat het tot zo'n oorlog komt, hebben we daarna het opkomende Azië. Dat zal zich tegoed doen aan onze door oorlog platgebrande economie. Twee honden vechten om een been, wat hebben wij nadat onze economie leeggebloed is?

Net zoals hoe Amerika ons is "komen redden" na de Tweede Wereldoorlog, zou het wel eens goed Azië kunnen zijn deze keer. Hebbe wij Europeanen daar dan niets uit geleerd?

Dus wat doen wij? Wij zetten apen zoals Bush, die nb. nog meer geld in het militaire wapen stoppen als vorige jaren, aan het stuur van onze Westerse wereld.

Europa als het Risk speelbord van meneer Bush.

Ik voorspel dit al enkele jaren. Het komt, gewoon, uit.

Bekijk jullie nu toch eens. Er gebeurt iets, en bijna alle forum kinderen staan al bijna aan het front. Om ter luidste aan het roepen hoe slecht Moestafa wel niet is. Alsof dat van enig belang is.

Jullie kinderen zullen moeten vechten en velen van jullie zullen afgemaakt worden als varkens, als we zo blijven verder doen.

Bende imbecielen. Echt achterlijk zijn de meeste van jullie. Het is werkelijk bespottelijk. Ik speek erop. En kom me maar als deserteur afmaken wanneer jullie zo ver zijn dat de oorlog begonnen is. Met mijn trots in mijn onschuldige handen, zal ik terecht staan.

Vecht U maar, voor wereldleiders als Bush en co. Ik .. niet.

ps. En wie dacht dat we ze gewoon konden platbranden met een groot wapen ofzo: dat voordeel hebben zij, als fanatieken, eerder dan wij of .. jullie (want 'ik' distantieer mezelf). Gade ze in uw eigen stad afmaken met een watersofbom ofzo? Gekke Amerikaan-denker? Als ze het kunnen, zullen zij dat doen. En dat zullen ze ooit kunnen.

Of gade massaal kinderen van arme Amerikaanse gezinnen sturen? En wat als die arme sukkelaars op zijn? Uw eigen kinderen misschien? Hoe dat wilde niet?! En hebde al es nagedacht over uw energie-voorziening? Welken olie? Russische olie? Oh mah die gaat lekker duur worden dan joh!

Onze Westerse maatschappij is helemaal niet meer klaar voor oorlog, wij zijn watjes. Het punt dat ik hier maak is: zij niet. Velen van hen willen en zullen heel ver gaan. Wij niet. Ik bedoel .. dat "army of hardcore"-type volkje is met één zelfmoordaanslag opgeruimt hoor.

Mijn mening: We hebben met Europa gekozen voor vrede. Als we willen "winnen", moeten we daar kei hard mee verder gaan. Een grote oorlog, eender welke, verliest de Westerse wereld.

We moeten ons dus distantieeren van het door oorlog gedreven en dusdanig politiek gestuurde Amerika. Wij, zijn intelligenter dan Amerika. Wij deden alle grote ontdekkingen (op Amerikaanse boden, omdat onze politiekers zo achterlijk zijn om Wetenschappers niet deftig te belonen en ze zo hier te houden -- wat van hun op zichzelf natuurlijk niet erg intelligent is). Wij moeten leren dat slechte voorbeeld, Amerika, los te laten. Volledig los.

De Islam-wereld gaat morgen nog het gezwets van Amerika op ons steken. Zij hebben dit begonnen, met hun belachelijke Terroristenhaat die ze zelf voeden a.d.v hun eigen onderdrukken van die wereld. Laat ze het zelf uitvechten met de Islam.

....

Inderdaad. Al die dingen hebben veel te maken met perspectief. Wij snappen hun perspectief niet. Wij horen dan ook geen oordeel erover te vellen. Dat doen we wel. Dus zijn zij kwaad op ons. Lijkt me logisch, zouden wij ook zijn. Zelfs in ons (zogenaamde vrijere -- dat geloven we toch zo graag, hoe schattig van ons) perspectief.

ps. De werkelijkheid is dat we erg waarschijnlijk zelf helemaal niet "vrijer", "beter af", "eender wat" .. zijn. We dragen allemaal een bril die helemaal niet alles doorlaat. Vooral wat we willen zien, zien we.
  Met citaat antwoorden