Onze knuffelextremist moet natuurlijk ook weer deze kans aangrijpen om nog eens te benadrukken hoe zeer hij de islam veroordeeld.
Citaat:
Doodsbedreigingen Wilders om spotprenten
Tweede-Kamerlid Geert Wilders heeft afgelopen weekeinde zo'n veertig doodsbedreigingen gekregen per e-mail, omdat hij de omstreden Deense spotprenten van de profeet Mohammed op zijn website heeft geplaatst. Ook hebben radicale moslims flyers verspreid, waarin ze Wilders oproepen de cartoons van zijn website te halen.
Meteen nadat Wilders de spotprenten afgelopen woensdag op zijn site zette, stroomden de reacties binnen. Aanvankelijk waren de meeste reacties positief, hoewel er volgens Wilders ook toen al enkele bedreigingen tussen. Maar de laatste paar dagen namen de bedreigingen opeens snel toe.
Doodsbedreigingen Wilders
'Het loopt uit de hand,' zei Wilders in een reactie. Het onafhankelijk Kamerlid wordt al lange tijd zwaar beveiligd wegens herhaalde bedreigingen aan zijn adres, maar hij zei zoiets nog niet eerder te hebben meegemaakt.
Radicaal
Ook de door radicale moslims verspreide pamfletten beschouwt Wilders als 'verkapte' bedreigingen. De flyers werden afgelopen weekeinde uitgedeeld door aanhangers van de radicale moslimorganisatie Hizb ut Tahrir. De Algemene Inlichtingen en veiligheidsdienst (AIVD) houdt deze organisatie al langer in de gaten.
Dat gebeurde onder andere op de Beverwijkse Bazaar en trams in Den Haag en op een beurs in het Rotterdamse Ahoy. Ook kregen huizen in het Amsterdamse stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer een pamflet in de brievenbus.
Aangifte
Wilders gaat aangifte doen van de bedreigingen. Hij is niet van plan de cartoons van zijn website te halen. 'Dan zou ik precies doen wat ze willen en dan zou ik geen knip voor mijn neus waard zijn,' zei hij.
|
bron:
www.elsevier.nl