Ik ook niet. Wat Nederlanders maar niet willen of kunnen begrijpen (en waar Italianen en Duitsers meester in zijn) is dat verdedigen ook bij voetballen hoort. Wij hebben ons in Nederland wijsgemaakt dat we het mooie voetbal hebben uitgevonden en dat hier puur voetbal geleerd wordt. Gevolg is dat we alleen maar fragiele technische jeugdvoetballers hebben die niet tegen een stootje kunnen en binnen de kortste keren geblesseerd raken.
Als we zo'n topic als dit in een ander land zouden openen zou iedereen ons voor gek verklaren. Vandaar ook dat in Europese duels meestal 's lands grootmachten het onderspit delven tegen kwalitatief mindere tegenstanders. Hiddink was blij met Roda's strijdwijze. Die domme Spaan noemt het 'scheermessenvoetbal'. Ik snap dat niet en ik snap al helemaal niet hoe Cocu het in zijn hoofd haalt zoiets aan een scheidsrechter te vragen. Wat moet die man dan doen? Van Dijk en Saeijs maar meteen van het veld sturen? En wat te doen met Alex die op Cissé staat? Alex is nu niet bepaald een balvirtuoos; laat staan dat hij nooit een schopje uitdeeld. Of wat te doen met Cocu zelf die op Cziommer staat? Cziommer brengt iets extra's. Of moet de scheids alleen maar PSV beschermen?
Zoiets is gewoon onmogelijk. Tegenover elke technische speler kun je een bikkelaar neerzetten en ieder elftal heeft van beiden iets nodig. Zoiets moet je eenvoudigweg ook niet wíllen. Voor mij als liefhebber van vechtvoetbal is de lol er dan snel vanaf.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|