Enkele bericht bekijken
Oud 16 February 2006, 11:11   #5
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Vandaar ook dat in Europese duels meestal 's lands grootmachten het onderspit delven tegen kwalitatief mindere tegenstanders. Hiddink was blij met Roda's strijdwijze. Die domme Spaan noemt het 'scheermessenvoetbal'. Ik snap dat niet en ik snap al helemaal niet hoe Cocu het in zijn hoofd haalt zoiets aan een scheidsrechter te vragen. Wat moet die man dan doen? Van Dijk en Saeijs maar meteen van het veld sturen? En wat te doen met Alex die op Cissé staat? Alex is nu niet bepaald een balvirtuoos; laat staan dat hij nooit een schopje uitdeeld. Of wat te doen met Cocu zelf die op Cziommer staat? Cziommer brengt iets extra's. Of moet de scheids alleen maar PSV beschermen?

Zoiets is gewoon onmogelijk. Tegenover elke technische speler kun je een bikkelaar neerzetten en ieder elftal heeft van beiden iets nodig. Zoiets moet je eenvoudigweg ook niet wíllen. Voor mij als liefhebber van vechtvoetbal is de lol er dan snel vanaf.

Dat is waar, de PSV'ers moeten ook niet zeuren. De PSV verdediging zal ook wel eens alle hens aan dek hebben tegenover de spitsen in de CL. Cocu met al zijn internationale ervaring weet toch ook wel beter? Bovendien is Farfan echt wel iets gewend in Zuid-Amerika
Dat PSV in de eigen competitie met alle middelen bestreden wordt, juich ik alleen maar toe. Vanuit Eindhoven zeurt men al tijden over een Europese competitie om op een hoger niveau met meer tegenstand uit te kunnen komen. Nu laat een tegenstander zich in het Philips stadion niet naar de slachtbank leiden en wordt er (voetballend én strijdend) tegenstand geboden en is het een schande.

Maar er is nog steeds wel een verschil tussen vechtvoetbal en een mannetje uitschakelen en iemand doelbewust de wedstrijd uitschoppen. Een goede verdediger heeft weinig overtredingen nodig. Wat dat betreft vind ik dat een scheidsrechter het aanvallende voetbal altijd zou moeten stimuleren door hard in te grijpen bij de zwaardere overtredingen. Maar dat vind ik meer een algemene richtlijn, uitzonderingen zouden niet gemaakt mogen worden. Een heel team laat Farfan namelijk voetballen zoals hij nu doet en die mogen natuurlijk niet meer te verduren krijgen dan onze stervende zwaan.

Ik vind dat nog altijd dat de schoonheid van het spel in aanvallend en technisch spel te vinden is. Neemt niet weg dat een portie strijd ook een wedstrijd aantrekkelijk maakt. Zou je echter alles maar toe laten, dan hou je alleen maar dat laatste aspect over...
  Met citaat antwoorden