Onderwerp: Iran
Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2006, 11:06   #43
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Hier kan ik dus echt neit tegen he, dus jij vindt dat het joodse volk geen recht heeft op een eigen land? Een land dat zij eerst volgens de tenach hebben gekregen van God. En vervolgens terug geschonken is door het engelse rijk? In mijn ogen zijn zelfmoordaanslagen nog een stukje erger aangezien die alleen maar onschuldige slachtoffers maken.

Heb laatst documentaire gezien over de spelen in munchen 1972. En nee ik heb het niet over de film. Als ik dan zie dat die moordenaars als helden worden onthaald in hun land, dan knapt er bij mij iets.

Hetzelfde met de cartoons. Is bij hun protesteren het afbranden van consulaten? Sorry maar er zit echt iets fout in de hoofden van die o zo arme islaMIETJES.
erm, het land was nou niet echt terug geschonken volgens mij. Tenminste, ik weet niet of je het zo kunt noemen. De palestijnen en de joden konden het niet echt best met elkaar vinden in die tijd, en gebied was een beetje onrustig. Beetje is misschien een understatement, het werd gezien als een ticking timebomb. En Rothschild ofzo wilde nog steeds die Joodse staat die Engeland had beloofd (in ruild voor een lening ofzo toch?). Eigenlijk was het vertrek van Engeland uit dat gebied 2 vliegen in 1 klap. a) ze waren er vanaf, geen gezeik meer, 'laat het ze zelf maar uitvechten' en b) 'alsjeblieft Rothschild, je landje'
Bovendien weet ik niet of je het geloof er wel als argument bij kan halen, zo van 'in de Joodse boeken staat dat Israël voor joden hoort te zijn'. a) omdat alleen de joden dat vinden, en die zijn dus nou niet echt objectief en b) omdat ook de Palestijnen er geloofsdingen hebben.
Daarnaast, sinds wanneer laat men elke etnische groepering die een eigen staat willen ook echt een eigen staat hebben? Het zou chaos worden als dat zou kunnen.

En kan je nu nog zeggen welk volk, Palestijnen of de Israëlieten, het meest barbaars is, na 50 zo niet 100 jaar van barbaars gedrag aan beide kanten?