Onderwerp: geboortevlek
Enkele bericht bekijken
Oud 27 February 2006, 00:31   #10
Liéra
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chica
Ik weet niet of een geboortevlek iets anders is als een moedervlek

Maar wanneer moedervlekken gaan veranderen van vorm en/of kleur, gaan jeuken of per ongeluk open gaan, MOET je echt naar de huisarts gaan.
precies! Het kan een kwaadaardige moedervlek zijn en dan komt het er op neer dat het kanker wordt!
Ik had ook zo'n moedervlek die een beetje begon te groeien en mijn moeder sleepte me naar de huisarts die meteen een afspraak maakte om het te laten verwijderen bij de dermatoloog, voor het geval dat. Het deed eigenlijk wel pijn, toen ze me de prikken gaven (verdoving, 4 prikken) maar de 2e en de 4e voelde ik niet
Het wordt dan naar een lab gestuurd (IIIIEEUUUW ik wil echt NOOIT in dat lab werken! Al die lichaamsdelen onderzoeken ) en uiteindelijk bleek het wel om een goedaardige vlek te gaan, maar ze zeiden wel dat het ooit misshcien kwaadaardig kon worden.
Maar het jeukte ook wel en daarom moestie verwijdert worden. Nu heb ik dus een litteken op me arm... Maarja, beter dan een ziekte!
Oke, ik snap als iemand het wil uitstellen, maar alsie opengaat of raar gaat doen, moet je hem echt verwijderen!
  Met citaat antwoorden