Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het voorbeeld van de martelingen doet daar niets aan af, in tegenstelling juist, die daders worden gestraft in tegenstelling tot de martelpraktijken die in ieder islamitisch land plaatsvinden.
|
zijn die daders dan daders?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst doorAlpha
Om maar even een voorbeeldje te geven: stel dat de Amerikanen in de WO2 alleen de Japanners hadden aangepakt, maar niet de Duitsers, dan leefden wij nu nog steeds in het Derde Rijk.
|
Dat is niet precies het zelfde. Wij vroegen Amerika om hulp. Miniem verschil.
(bovendien waren Japan en Duitsland vriendjes met elkaar, als Duitsland Europa had en geen verdere concurrenten meer had dan had het misschien vanzelf wel Amerika aangevallen om zijn vriendje Japan te helpen.)
'Maar wij kunnen Amerika nu moeilijk verbieden andere landen die om hulp vragen ook te helpen, dezelfde hulp hebben wij in WOII ook gehad'. Helaas is dat nu ook niet precies het geval. De landen die zijn aangevallen zijn niet aangevallen omdat ze een 4e wereldrijk aan het stichten waren. Er waren geen andere landen die riepen 'help, Amerika, jij bent zo groot en sterk, help ons, we voelen ons bedreigd'. Nou ja, Israël misschien.
Als je die situatie hetzelfde wil maken als de situatie nu, dan had Amerika in WOII Duitsland moeten invallen nog voordat Duitsland Polen aan had gevallen (net zoals Amerika nu landen aanvalt die geen enkel ander land hebben aangevallen). Dat deden ze niet. Nu wel. Ik noem het arrogantie.
(nu ik hier bepaalde posts lees kan ik niet zeggen dat arrogantie alleen een Amerikaans probleem is)
Je kan natuurlijk ook zeggen dat Amerika niet per sé de landen aanvalt, maar de terroristen die 9/11 hebben veroorzaakt. Die schijnen namelijk in die landen verborgen te zitten. Ongeveer. In die hoek iig. Ergens.