Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MissDuplex
Ik vind het soms ook erg moeilijk om bepaalde dingen achter me te laten. Het hoort misschien wel bij het leven, maar het is niet altijd makkelijk.
Als ik er met mensen over kan praten waar ik veel om geef (en als ik ook het idee heb dat ze me begrijpen) kom ik al wel een stukje verder. Ik kan niet met mijn problemen rond blijven lopen. Dan ga ik teveel piekeren en die ik er uiteindelijk alleen nog maar negatieve kanten van alles. Dat reageer ik ook weer op andere mensen af. En dat is natuurlijk nooit goed. Daarom praat ik veel over de dingen waar ik mee zit. Maar een echte oplossing voor alle problemen zal niet bestaan... Pijn en verdriet horen ook bij het leven net als gelukkig zijn...
|
jah, praten helpt idd vaak. maar dan alleen als je kan praten met iemand die je begrijpt. en als je dus wat meer over de dingen nadenkt (en dus meestal wat intelligenter bent), is het soms moeilijk om iemand te vinden die je verstaat. en als je die iemand niet hebt, dan blijf je met die problemen zitten en alles stapelt zich op. uiteindelijk wordt het teveel en ga je vluchten, letterlijk of figuurlijk. tja, zo is dat bij mij toch