Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Igna
dit is toch een vrij persoonlijke kwestie niet? dus ik denk dat praten in sommige gevallen echt wel helpt. je kan met anderen 'overleggen' wat je juist kan doen aan je probleem of (slecht, moeilijk) gevoel. soms helpt je hart luchten vreselijk goed. je hebt het gevoel dat je er niet allleen voor staat. praten betekent ook niet dat anderen je probleem moeten oplossen, ze kunnen je gewoon helpen of op de goede weg zetten. uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen (als er iets aan te doen valt natuurlijk).
|
Daar ben ik het dus ook mee eens. Praten kan niet je problemen oplossen, maar vaak wel een stukje verlichten. Enr zijn toch niet voor niets zoveel praatgroepen waar lotgenoten met elkaar kunnen praten.
Praten heeft zin als je ander jou precies kan begrijpen, en zo iemand vinden is moeilijk, maar als je diegene eenmaal hebt gevonden dan valt er toch een stukje last van je af. Maar het zal natuurlijk ook om gaan waar het probleem over gaat. Een ethtisch of misschien wel een maatschappelijk probleem? Daar zit natuurlijk ook nog veel verschil in...
Maar ik praat gewoon veel met mensen waarvan ik hou en waarvan ik weet dat ze me begrijpen. Ze helpen me wat een goede oplossing is, en steunen me. Dat is gewoon fijn.