Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik leg liever de schuld neer bij degene die de oorzaak zijn van deze maatregelen door zich te misdragen en niet bij degene die proberen het probleem op te lossen en hierbij door verkeerde maatregelen de verkeerde mensen treffen..
|
Tja, maar zo erg zijn de problemen niet. Veelal is het vooral de agressieve houding van de politie die de problemen veroorzaakt. Kijk, je kunt wel aanschoppen tegen de pak 'm beet 300 lichte incidenten en 5 zware incidenten die plaatsvinden in een jaar, maar die vinden in een maand ook plaats in een willeurige provinciestad in de weekenden. De verhouding is compleet scheef getrokken. Maar voetbal scoort en daarom wil men daar veel in beeld zijn met zogenaamde 'zero-tollerance-beleid'. Met redelijkheid heeft het niks meer te maken.
Bovendien zijn het niet die paar lui die het zouden verpesten, maar de politie en burgemeester die beslist dat Emmen-De Graafschap een B-wedstrijd wordt waardoor verplichte combi vereist is.
Bij Roda hebben we na Ajax en ADO de meeste verplichte combi's van Nederland; maar ik kan onze fans echt niks verwijten, hoor. En om nu te zeggen dat die combi's komen doordat Feyenoord of Ajax-fans zich misdragen als ze bij elkaar op bezoek komen; nou nee. Die schuld leg ik toch vooral bij de overheden neer!