Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Is dit wel zo? Waar blijkt dat namelijk uit, als ik op een site als maroc.nl kijk dan zie ik heel wat jongeren hun radicale gal spuwen. De hofstadgroep bestaat bijvoorbeeld ook alleen maar uit jongeren, maar naast dit heb je nog grote problemen als criminaliteit en werkloosheid die onder deze groep extreem hoog is. Waren het maar goede moslims, dan hadden we die problemen helemaal niet.
Netto groeit het aantal moslims gewoon in Nederland, kijk maar naar de cijfers van het cbs.
|
Dat laatste ontken ik ook nergens.. Ik zeg alleen dat het geen gevaar is zoals Wilders, Hirsi Ali en consorten willen doen geloven..
Aan de ene kant vindt er daadwerkelijk ontmoskeeing plaats, maar aan de andere kant inderdaad een radicalisering van jongeren. Van die laatste hoor je uiteraard meer dan van degene die minder of niet meer naar de moskee gaan. Die radicalisering is dan ook zéér gevaarlijk, maar die is net zo gevaarlijk als welke andere radicalisering dan ook.. Alleen is dit probleem een stuk actueler.
Toen ik nog op de basisschool zat gingen de Turken bij mij in de klas al bijna niet meer naar de Moskee. Het gevaar zit hem echt in de radicalisering en sommige predikers bevorderen dit helaas niet en die moeten aangepakt worden. Voor de rest vindt de radicalisering denk ik ook voor een groot deel plaats buiten de Moskee. Denk daarbij aan het internet, daar is het vele malen makkelijker om mensen te beïnvloeden. Door domme (haatzaaiende) opmerkingen die dan vervolgens worden geplaatst door Wilders, Hirsi Ali enz. is het vrij makkelijk om deze radicalisering bijvoorbeeld via het internet een duw in de rug te geven.
Feit blijft natuurlijk wel dat de integratie in Nederland main-issue blijft, omdat je daarmee een stuk wederzijds begrip creeërt die de radicalisering (voor een deel, sommige radicalen hebben nu eenmaal een draadje los) tegen gaat.
Wat betreft Amsterdam en bijv. Rotterdam is het idd in sommige wijken een schrijnend probleem, maar dit staat niet in verhouding met de angst die bepaalde personen willen zaaien om bv. stemmen te trekken.
Natuurlijk moet hier tegen opgetreden worden, maar dit zal niet anders gaan dan door middel van harde onpopulaire maatregelen. In de democratie kan het volk hier dan een stokje voor steken door op partijen te stemmen die niet bereidt zijn deze maatregelen te nemen (Groen-Links, SP, PvdA). In steden als Amsterdam en Rotterdam zijn het vervolgens de allochtonen en de linkse autochtone stemmers die ervoor zorgen dat links daar aan de macht komt. Misschien voor bepaalde sociale beleidsterreinen niet zo'n probleem, maar wel voor het integratiebeleid.