Der is wel een belangrijk verschil: je hebt albums die enorm invloedrijk, belangrijk & bepalend waren voor een hele periode van muziek. En je hebt albums die gewoon zeer mooi klinken,...
Albums die mooi klinken is subjectief omdat je veel genres hebt en elk genre heeft wel echte topalbums maar er kan maar één nr. 1 zijn in de lijst.. Dus als je een lijst maakt moet je echt ook rekening houden met de invloed die het album gehad heeft.
Dan weet je het wel waarom Nevermind altijd zo hoog genoteerd staat.
Het zorgde niet alleen voor een punkrevival maar stampte ook een geheel nieuw genre uit de grond en lag ook aan de basis voor een grunge tijdperk die meer dan 10jaar duurde! Kan je niet zeggen van vb. Interpol-Antics om maar een voorbeeld te geven. Goed album, maar zo heb je er veel...
Kan je verder nog 1 voorbeeld geven van een album dat meer invloed had op de muziekomgeving dan Nevermind?
En 'k denk de reden waarom de albums van Franz ferdinand, bloc party, kaiser chiefs, bravery, ... wat overrated zijn is gewoon omdat new-wave nu terug erg populair is en andere genres moeilijker mainstream succes krijgen. Maar 't blijft goeie muziek..
White Stripes vind ik niet overrated omdat ze zo hyperorigineel zijn. Telkens weer.. Sommigen vinden zijn stem zo hatelijk, of zijn muziek zo eentonig omdat er maar 1 gitaar en wat drum in zit. Maar die stem vind ik juist dat die veel meer kan vertellen over het nummer, veel meer emotie, dan zo'n boysband stemmetje.. En ze slagen erin om een muur van geluid over je te gooien in sommige nummers met maar 2 instrumenten. Je moet ze echt eens live gaan bekijken, Jack White is een genie. Hij kan meer met een gitaar dan wat riffs spelen
Wat ik overrated vind zijn die hypes van het moment: clap your hands say yeah , arctic monkeys.. Goeie albums maar niet super.
Btw, dat radiohead in die lijst staat is echt klote, bewijst dat die mannen der niks van kennen. je kan zo gewoon de top10 van beste albums in de top10 van overrate albums zetten...